Alla inlägg under september 2010

Av Madelene Strömqvist - 20 september 2010 19:18

Jag kommer sluta blogga om det inte är ngt jag verkligen vill ha sagt!

Är vissa folk som stör sig och drar egna slutsatser av de jag skriver, även folk som önskar döden ur mig så jag ger upp ..

Jag kommer fortsätta ha det underbart med min fina dotter och min fina pojkvän, må bra och leva livet!

Jag är glad nu, jag trivs med mitt liv och alla runtom mig.

Jag är less på att Moderaterna vann och less på folk som bara bryr sig om sigsjälv! Nu ska Nova sova så vi ska läsa saga! Hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 19 september 2010 10:55

Eller jaa jag och Nova klev upp för längesen, vi har bara gjort en massa bus innan vi gatt vila och sätta oss vid datorn ;)

I fredagsså blev jag faktiskt jagad av nå tok :P haha! Jag vette sjutton vem det var eller vad han gjorde men livrädd blev jag.

Jag vet att jag är fjantig och jävligt lättskrämd men de har bara blivit så, när jag såg hur han kom och sprang rakt emot mig vände jag om och gick fortare, agda skulle stanna och hälsa tro jag så jag fick dra henne med mig, kollade bak och såg hur han sprang ännu fortare mot mig så jag fick helt enkelt panik och började tokspringa, haha jag måste sett rolig ut men satan vad rädd jag vad :P Slängde mig in och låste dörrn o Pär fråga vad jag höll på med så jag berätta. Jag lyckades iaf somna :)

Sen igår förmiddag så städade jag i gamla lägenheten och fixade, sen upp till mam o pap och gick i skogen med Agdor.

Hon tyckte det var skitkul att trotsa mig o inte lyssna ett skit medans jag inte brydde mig så mkt då vi ändå var i skogen :P

Vi käkade middag där sen åkte vi hem o färgade mitt hår!

Hjärtat kom hem och med sig hade han nykokt hjortronsylt ;) Yummie!! Sen hade Ulla-Britt skickat med en leverpastej till Novin så Nova blev supernöjd ;) haha! Hon o hennes leverpastej, hon skulle ju kunna leva på de :P

Pär for och handlade medans jag tog och duschade ur huvet sen blev de mys i soffan :) Sen gick jag och la Nova (kors i taket att jag fick lägga henne, hon vill att Pär ska göra de) tror hon somnade på 5 röda :P Hon var riktigt trött och kl var ju 8 så! Uppe länge på lördan den lilla damen ;)

Gjorde dipp och morötter och tog fram godis sen såg vi på tv ;)

Började känna mig helt död så Pär tog och kollade hur mkt av filmen som var kvar, sen fick jag höra haha ja inte konstigt du börja bli trött kl är ju kvart i tio :P haha! jag trodde jag skulle dö, jag trodde seriöst kl var minst halv 12 :P Jaa vi såg klart filmen så var vell kanske uppe till tjugo över tio sen blev de sängen direkt :P haha! Nu är älsklingen och jagar så jag och Nova ska upp till mam o pap en sväng och hälsa på :) Agda ska få leka på baksidan och sen ska vi ner o städa mera i gammläggan! suck :P inte ens kul ju!

Är så glad jag har min Älskade lilla Nova och min helt underbara Pär <3

:) Hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 17 september 2010 15:50

Igår kom min älskling hem :D Åhh vad glad jag o Novin blev då :)

Kändes så underbart att äntligen få träffa han igen som vi längtat ;)

Nova hade myspys med han hela kvällen och skulle sitta i knäet och ligga brevid han hela tiden. sötnosan :)

Sen gick vi och la henne så när hon somnat klev vi upp och såg Idol :)

Kl kvart i tio tror jag vi låg i sängen även vi ;P haha!

Pratade med Veterinären igår med, Agda kommer att få somna in på onsdag :( Men de är de bästa för henne. Men sjukt jobbigt! Igår var första kvällen på 4 dagar som jag inte grina..!

Imorse blev de upp tidigt, eller jaa Pär klev ju upp mitt i natten typ för att åka iväg o jaga, men jag o Nova tidigt på morgonen för att hon skulle iväg på dagis och jag iväg till härnösand på förhandligarna.

Sen kom Linda och jag fick ett sms av hjärtat där han sa att han kommer hem ikväll med och blir hemma varje kväll sen ;) Tro om han hade en Madelene som  var glad då ;) Och Linda frågade Nova om dom två skulle ha fredagsmys men hon kunde inte för hon skulle ha de med Pär sa hon ;) Hon är ju för go :D

Efter förhandlingarna for vi till Sundsvall, Jag, Pappa o Linda ;) Vi åt på Mcdonals och sen gick vi o köpte en tvbänk åt Malin. Jag och Linda dog av skratt åt pappa som for runt och åkte på kundvagnarna inne på Ikea ;P hahaha! De är en syn man ALDRIG kommer att glömma ;P

Ikväll blir de surströmming hos mam o pap :) de ska bli gött!

Nee nu orkar jag inte skriva mer.. hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 15 september 2010 21:42

Klarade teoriprovet idag , så nu är halva körkortet klart ;)

Känns så sjukt skönt att jag klarade det :) Trodde fan inte de ;P

Men nu är de fixat och bara uppkörningen kvar ;)

Dagen rullade på bra tills jag kom hem, Agda fick en allergichock igen ;(

Halva huvudet svällde upp och hon fick som bubbler under huden.

Jag blev helt förstörd! Pratade med djurkliniken och dom ska ringa upp imorgon för att vi måste boka tid för avlivning :'(

Känns så sjukt jävla tungt :'( Hon är ju min lilla ängel, mitt barn som jag varit med sen födseln, som jag döpt själv i stamtavlan och pratat dagligen med uppfödaren om hur hon mår och växer tills jag hämtade henne :(

Nu kommer jag inte få ha kvar min älskade prinsessa något mer!

Fyfan de här är verkligen de sista jag önskat mig i hela mitt liv.

Tårarna strömmar nerför kinderna på mig och jag önskar av hela mitt hjärta att dehär bara är en jävla mardröm som jag kunde vakna upp ifrån :'(

 

Av Madelene Strömqvist - 14 september 2010 21:41

Imorgon är en stor dag för mig, Jag hoppas verkligen allt går för sig. Håller mina tummar tills om snart ramlar av.

Nova sover hos mamma o pappa inatt eftersom jag ska upp tidigt.

Pratade nyss med hjärtat och jag saknar han så himla mkt!

Han är så underbar <3

Nu ska jag sova så jag orkar imorgon!

Hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 14 september 2010 10:11

Jaa jag gick ju och la mig i skaplig tid för att vara själv igår. Men har inte sovit bra för de :/ Brukar aldrig vilja somna då, men igår gick det bra. Kan ju varit för att hjärtat ringde och fick mig lugn och sluta grina för ett tag iaf! Tack älskling <3

Han är verkligen helt underbar, finns ingen som är som han :) Och jag är verkligen den lyckligaste i världen som har honom ;) Gud vad jag älskar dig Pär!

Idag vaknade jag vid halvsju, sen ringde hjärtat så vi surrade :) Jag sa jag var säker på att han skulle få skjuta en älg för han var så säker på att han inte skulle få göra de för han sa de inte kom nå älg på de passet, fick sedan en bild av honom att han skjutit och ville jag skulle ringa :P Så jag ringde och fick då veta att jag haft rätt ;D Yeah de kändes bra!

Har haft Elvira sen kl halv 9 imorse så vi ska snart ta och göra lunch åt henne. Nova ska oxå få lunch ;) Sen ska Elvira sussa en sväng, jag plugga lite mer sen ska jag börja med middagen vid 3 :)

Bye!

 

!!

Av Madelene Strömqvist - 13 september 2010 18:54

Tårarna bara rinner, jag vill att Agda ska slippa sin allergi så hon kan vara som vanligt igen :( Varför ska hon börja bli dålig igen!? Gud så jobbigt de är.

Som att denhär veckan inte sög ändå lixom ! Kommer gå åt helvete på onsdag med men de skiter jag i. Jaa vi får se vad veterinären säger imorgon igen.

Önskar jag hade mer ego i mig. Och jag önskar jag hade Pär här så jag hade nån att prata med, nån som jag kunde tröstat mig hos. Hoppas han ringer snart !

 

 

Av Madelene Strömqvist - 12 september 2010 23:37

Funderar på att försöka gå och sova. Tankarna går på högvarv och dom flesta till våran lilla Agda :( Hon är ju allergisk mot all sorters pollen och förrådskvalster och har nu igen börjat bli dålig. I somras var hon riktigt dålig och nu börjar hon att vara orolig igen, kliar sig, hon protesterar när hon blir själv då hon blir ännu oroligare så hon vill tugga på saker, hon måste hela tiden hålla koll på allt och hon kan inte ligga ner och sova utan måste vandra runt runt runt. Känns så jobbigt för henne då man ser att hon inte är sig själv :( Hon vet ju inte vad hon ska göra när allt säkert känns konstigt för henne och hon inte mår bra :(

Allergivaccinet man kan framkalla hjälper på 1 tredjedel av hundarna, 2 tredjedelar hjälper det inte på. Och eftersom Agda har allergi mot så mycket kan det vara svårare att framkalla vaccinet så det hjälper henne :( Så troligast hjälper det ej!

Cortison kan hjälpa mot förrådskvalster men inte mot pollen eftersom de är all pollen. Att cortisonbehandla henne livet ut känns heller inte så roligt :(

Jaa jag tkr så synd om min älskade hund och vet varken ut eller in vad man ska ta sig till :( Kan ju säga att de kommer vara svårt att somna ikväll med alla tankar som snurrar kring detta. Min lilla lilla tjej, hon är så go och mysig och jag tycker verkligen inte att det är nå kul då hon ej mår bra!

Hoppas hon blir pigg igen.

 

                      

Ovido - Quiz & Flashcards