Alla inlägg under mars 2011

Av Madelene Strömqvist - 29 mars 2011 00:15

Gud vad trött jag är idag.. Känns som jag skulle velat sove många timmar till imorse :P Frågan är om jag orkar hålla mig vaken och vänta på hjärtat ens :P

Pär är och jobbar, han jobbar ju eftermiddag hela veckan så han kommer hem mitt i nätterna :P Tråkigt men sant! Kurt växer så det knakar, han är redan en stor kille men väger bara 1,7 kilo ;P haha! Nova min lilla prinsessa hon sover för ikväll, somnade strax före 8, hon är ju på dagis varje dag nu då jag pluggar och de går så bra :) Så himla roligt! Pluggandet går faktiskt bra, är lite mkt ibland med de är nog för att jag inte läst på så himla många år! I helgen var de bara en massa mys, vi var även och träffade Niklas o Emmelie och åt middag o så med dom :) Så trevligt! Söndag myste vi bara på jag, Pär o Nova :) Var till Helgum en sväng o hälsade på Niklas o Emmelie igen o så :) Hände även en massa jobbiga saker i helgen, en person som dök upp på kanske lite fel ställe, hemma hos mina föräldrar. Jaa jag vet inte vad jag ska säga, kändes inte så bra iaf.. Ikväll efter att Nova somnat kom Cissi förbi en sväng, vi har surrat en massa o kollat på BB :) Mycket trevligt! Nu ska jag ta o kolla på lite mer på teve, sen lägga mig o sova och invänta min kärlek :)

Av Madelene Strömqvist - 5 mars 2011 10:24

Jag fick ha min älskade prinsessa hemma idag :D

Oj så glad jag blev ;) Jag vill ju aldrig vara ifrån henne så dagen kunde inte blir bättre än att jag får ha en mysdag hela dagen och slipper skicka iväg henne :) Och inatt kommer även Pär hem så nu är jag glad :)

 

Men jag sitter här och skrattar lite inombords för att vissa människor är korkade! Dom flesta som har barn visste när man valde att skaffa ett att man inte kommer ha samma liv som innan, de är mycket man får välja bort men vad gör de mot den glädje man får. Men vissa förstår tydligen inte de och kan tydligen säga att de är lite struligt och körigt just nu så man kan inte ha sitt barn!? Jaa jag förstår då inte hur man tänker.

 

Orkar inte ens fundera mer kring det nu ska jag mysa ner mig i soffan med Novin o Kurtan :) Sen ska vi åka till Graninge och hälsa på en sväng :) Pärs syster och hennes lilla Gustav är där och när Nova fick höra de så blev hon ännu mer Graninge sjuk :) Sötnosa!

Hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 3 mars 2011 18:41

Jaa jag har en riktigt tråkig helg framför mig, känns lite trist..

Pär har åkt iväg till Kiruna och jag blir ensam hemma med Novin.

De som gör de hela ännu tråkigare är att Nova ska till Ramsele på lördag :(

Jag kommer alltså vara helt själv hemma och de hatar jag.!

Dessutom var Nova lovad att sova på bryggis ikväll , trodde ju jag skulle ha Pär hemma inatt men fick då veta att dom åkte idag ist :/

De som är jobbigast är nog mina nojjor :P

Jag är så jävla rädd att något ska hända så jag tycker de är jobbigt då han ska åka så långt och sen då Nussan ska åka långt på lördagen :(

Men man får härda, som i allt annat!

Har varit en jobbig vecka oxå.. Nova åkt på magsjuka kvällen mot onsdag.

Hon var så ledsen min prinsessa! Stackarn..

Sen sov hon 15,5 timme. Vaknade och drack lite nyponsoppa emellanåt men sen somnade hon bara igen! var så synd om hon.

I Fredags åkte vi till Borlänge, var tävling i Falun på lördagen :)

Vi bodde hos Jansson, Pärs kompis, hela helgen och hade supertrevligt och kul med alla människor :)

På söndagen åkte vi till Fagersta och hämtade lilla Kurt sen for vi hem :)

Kurt var så duktig hela vägen hem! Och de har han fortsatt o vare :)

Nova är så lycklig över sin present och de känns så roligt :)

Han kissar bara inne en gång om dagen ungefär annars gör han alltid ute :)

Och då hade han ändå aldrig varit ute då vi hämtade honom :)

Vi tycker redan han växt fast han inte ens är en vecka äldre ;P haha!

Han är fortfarande sina ynka 8 veckor, 10cm hög och sjukt söt! En liten dvärgspets/tibetansk spaniel bebis :) Vi är alla 3 riktigt nöjd med våran lilla Kurt :) Nu ska Nova spela på datorn så nu är hon sur för att jag sitter här :P

Bäst att flytta på sig så hon inte blir sur påriktigt ;P

Hejdå!

 

        

Ovido - Quiz & Flashcards