Alla inlägg under april 2012

Av Madelene Strömqvist - 25 april 2012 20:33

I helgen som var så var det utställning på lördagen, Nova var i graninge hos Ulla-Britt och Ingemar :)

Hon myste på med dom hela dagen och ville inte åka hem då vi hämtade hon ;) Sötunge!

Utställningen gick super :) Kitty blev 2a med hp :D superbra kritik! Stod mellan henne och syster Tekla, som blev BIR-valp med hp :) Kitty hade bättre kropp men Tekla bättre steg, så nu jävlar äre till att träna steget ;) haha! Och det har jag gjort med :) Malin och jag har utställningstränat hundarna, är många utställningar nu :) Maj: Piteå och Sundsvall, Juni: Vännes och ev nån inoffare, Juli: Pite och ev nån inoffare, Augusti: Svenstavik och ev nån inoffare, September: Sandviken, Oktober: Sundsvall, December: Stockholm :) Så vi har de vi gör ;) Till helgen blir det kurs för Gerard O´Shea :D Längtar så sjuuukt jäkla mkt! Kitty har fått varit med Pär i skogen i 4,5 timmar idag :) Hon är helnöjd och ligger i soffan och döar! Nova fick åka på dagis tidigare, jag och mamma skulle med Jana till Sundsvall och Kurt följde med som moraliskt stöd då Jana hatar att åka bil :P Men de hade gått superbra för Nova att varit där en stund längre :) Hon hade lekt hela dagen och var supertrött nu ikväll :) Men det var ridskolan som gällde för henne klockan 5, som hon längtat till sin ridlektion ;) Sötgumman! Hon tyckte det var jättekul, dom fick träna på att rida över bommar :)

Efter det köpte vi mat till Danne och åkte med på ambulansen :)

Hämtade upp Pär där oxå sen åkte vi hem. Nu har Nova gått och lagt sig, antar att hon somnat till Mumin filmen ;)

Hon är det absolut bästa som finns, suttit och tokmyst i soffan medans jag betalat räkningarna :)

Jag har dessutom fått jobb :D Börjar jobba i maj! Ska bli så kul :)

Bokade en stuga i Piteå igår tills utställningen i maj :) Ska bli supermysigt! Nova har en stor fin säng i stugan med :D Hon kommer älska det! En stor stuga blev det :)

Ne nu ska jag mysa med mig kille <3

Bjuder på bilder från sista utställningen med lill Kitty :)

 

   

Av Madelene Strömqvist - 17 april 2012 11:39

I veckan har vi varit i underbara Blåsjön!

Man känner igen sig lika bra nu som när man var liten :)

Vi har haft så mysigt och roligt :)

Nova är så duktig, hon klär sig och hon pysslar på, leker i snön och gräver en massa :)

Hon är verkligen världens bästa tjej :)

Lägger in en bild på henne från fjällen så ni får se hur vacker min prinsessa är ;)

De bästa jag har <3 Älskar högst!

  

 

Kitty och Kurt har också varit med till fjällen, dom har skött sig bra dom med :)

Kurt åkte innanför Evelinas jacka och Kitty satt mitt emellan mig och Pär :)

Hon la huvudet på Pärs axel och kikade vart vi körde hela tiden :)

Igår var jag och Nathalie till Östersund med Kitty för att röntga benen då hon haltat.

Vill ju veta att det inte är något farligt. Dock känner jag mig inte hemma med veterinärerna där, så bad att få röntgenbilderna mailade sen har jag skickat dom till sundsvall så dom får göra en bedömning, plus att en speciallist från strömsholm kommer att kolla på bilderna då får man ju verkligen veta säkert. Bättre att kolla upp hunden för noga än inte alls :) Hon ska ju som sagt gå i avel så man vill ju veta!

Bilder på Kitty!

 

 

       

                                                  


                            Sista bilden: Kitty 6 månader, Blaze 4 år, Tekla 6 månader.

 

Idag är Nova på dagis och leker, jag ska plugga men hamnade litegranna fel då jag fastnade hemma hos Malin :p

Vi har skrattat en massor, mest åt henne såklart ;) Surrat och nu verkar hon ska äta lunch. Själv funderar jag på att ta en promenad med mina sötsaker jag har hemma. Jana får såklart inte följa då hennes korsband är av. Men Kitty och Kurt kan behöva komma ut en sväng :) I söndags då vi åkte hem från fjällen tog vi vägen från Ramsele direkt till Näsåker för att grilla tillsammans med Nathalie och Anders :) Supertrevligt som vanligt :)

En fin bild från Blåsjön :) Vi har iaf haft sol och blivit brunbrända :) Nova, Saga, Pappa, Ulla-Britt och Ingemar ser ut som dom varit på utlandet istället för i fjällen ;P haha!

 

Jag hade en halvkass dag igår, blev mycket som hände och var som sagt inte helt nöjd med veterinärerna i Östersund. Dom sövde Kitty för tidigt så då hon skulle på röntgen höll hon på att vakna och vi hade väntat 45 min.

Ibland stannar världen plötsligt upp, ibland går den alldeles för fort fram. Ibland vill man backa tillbaka och ibland spola fram! Nu vill jag spola fram och ha slutet av denna vecka. Få lägga tankar och funderingar på hyllan och inse fakta!

 

Av Madelene Strömqvist - 2 april 2012 19:59

I Lördags var det då dags för Kittys utställningspremiär :)

Jag var supernervös då det är sjukt längresedan jag ställde någon, nästan två år sedan :o

Men det gick bättre än förväntat :) Vi blev kvar hela dagen för att vänta på finalen ;)

Hon van sin klass och fick HP! (Hederspris)

Därefter blev hon BIR-valp i sin klass! (Bäst i ras)

Hon blev BIG-valp av dom valpar som tävlade i hennes grupp! (Best i grupp)

Sedan blev det final mot alla valpar som gått vidare i BIG! Och där slutade hon som BIS 4- valp :) (Best in show)

Så hon slutade som fjärde bästa valp på hela utsällningen :) Superduktig var hon och hon älskade att visa upp sig ;)

Nu laddar vi för Sundsvall och Övik i April! Ev. Timrå i maj. Antingen Piteå eller Stockholm också i maj sen är det radat hela sommaren ;) SÅ KUL!!

Jag är så glad för att det gick så bra :)

Nova var och jobbade med mopparn och gick med Linda på stan ;) Hon hade superkul!

Och efter utställningen åkte vi till Nathalie och Anders så jag och Nathalie tog hundarna ut i skogen på promenad medans Anders och Pär surrade o drack kaffe :P Igår var dom här och åt och idag har jag och Nathalie fikat på stan och låtit hundarna leka lite.

Har lagt Nova för en timme sedan, hon verka börja bli krasslig :/ Hoppas inte!

Nej nu ska jag läsa på lite forum, de är min specialite ;)

 

Bilder från utställningen!

     

Ovido - Quiz & Flashcards