Alla inlägg under januari 2011

Av Madelene Strömqvist - 31 januari 2011 00:24

Jag sitter faktiskt och undrar vad man gör vaken denna tid för jag klev upp i tid imorse men jaa här sitter jag :P

Idag har verkligen inte varit min dag, eller jaa hela veckan har varit emot mig de har varit en skitdålig vecka för mig :/

Mitt humör har verkligen varit på noll, ända tills lillsnuttan kom hem igen <3

Så stackars Pär fick ta ett tag att jag var väldigt grinig och tjurig :P

Men de gjorde inget sa han :) Tur jag har en så fin o förstående pojkvän :)

 

Allt har iaf fungerat toppen sen vi tog hem Olga, hon sköter sig utmärkt och de går så bra :)

Hon är supertrött varje kväll och sover som en stock på nätterna ;)

Igår fick hon följa med till Edsele på skoterträning för att vänja sig lite inför tävlingarna :) Vi stoppade bomull i öronen på henne så de inte skulle låta så mycket sedan klädde vi henne med täcket och sen var hon redo, de gick så himla bra :) När Pär inte satt på skotern hoppade Olga upp och satt där, så gulligt :) Nova fick bestämma själv vad hon ville göra igår om hon ville följa eller om hon ville hänga med momma till stan, hon valde momma ;P

Men de fick hon lillgumman :)

 

Hon hade varit så söt på dagis i torsdags :) Hon gick fram till fröknarna och sa "Bara så ni vet det så heter jag faktiskt Nova Eva Lindeli Strömqvist Bondeson nu" haha de va ju toksött tyckte både jag och fröknarna ^^, Hon har ideér min tjej ;)

 

Natten mot fredag var ingen rolig natt, det blev akuten med nussan :( Hon fick krupp igen så hon hade supersvårt att andas och de hjälpte in med att gå ut med henne! Så de var in och inhalera och få cortison tabletter mot eländet :/ Tyckte så himla synd om henne men gud så duktig hon var <3

Hon frågade Pär om han kunde följa med henne också för hon ville ha med både han och mig :) Självklart följde han med, han sa att han ändå inte hade kunnat sove om vi åkt själv. Jag tycker jag har en sån tur som har domhär två underbara människorna i mitt liv :)

 

Idag har varit den segaste dagen i världen, Nova var i Ramsele och jag hade så himla tråkigt.

Jag ville bara att hon skulle komma hem och vara med mig.

Då hon kom hem tog vi och ritade lite, sen diskade vi och lagade mat :)

Sen åkte Pär och träna och Emma.A kom hit, var så kul att hon kom :D

Vi åt semlor sen bakade vi bullar :) Nova tyckte de var så kul!

Hon är så söt att titta på då hon bakar för hon kan verkligen och är så noga ;) Nu sover hon sött och jag tänker bannemig gå och sova!

Usch vad klockan är mycket. Sovgott! Hejdå.

Av Madelene Strömqvist - 23 januari 2011 22:03

Helgen var superbra, när vi kom fram i söderhamn fick vi god middag och trevligt sällskap :)

Blev en rätt tidig kväll då vi skulle upp på morgonen!

Klev upp halvsju och gjorde oss iordning och åt frukost :)

Sen iväg på tävlingen! Träningen missade jag o Nova för vi klädde oss o sen lekte hon med 2 st barn som hette Elin o Erik :)

Dom åkte bob och hade roligt!

Första heatet gick bra för Pär, han körde riktigt bra :)

Jag blir lika stolt över han varje gång ;)

Andra heatet hade jag bestämt att jag skulle fota med systemkameran så jag gjorde de, Pär körde ännu bättre detta heat och jag hade stenkoll hela tiden på honom fast jag fota! Tillslut visste jag vilken ordning alla kom i så jag bestämde att jag skulle fota dom eftersom i ett hopp, jag visste precis när Pär skulle komma men han kom aldrig!! Utan alla som låg bakom började komma, jag vred på huvudet o såg gul flagg och en skoter som låg och fick panik, de var Pärs skoter!

Han hade kraschat efter ett hopp!

Jag såg sjukvårdarna komma på skoter så jag sprang bort mot där dom kom ut från banan med då kom han, som tur var hade han inte skadat sig utan hade bara ont i en arm! Gud vad rädd jag blev de bara skar i hjärtat på mig.

Vi åkte hem ist för att se finalen för vi skulle ju hämta Olga, så vi åkte o lämnade Nova hos mopparn så hon skulle slippa åka mer bil sen for vi.

Hämtade sen upp Nova på vägen hem och direkt hem o sov, så skönt att sova hemma i våran säng :P

Nu myser olga, katterna jag o pär i soffan :) alla djuren har somnat breve oss ;P haha! Ne nu ska jag vara social med Pär jag har varit skittråkig ikväll, skäms på mig! Hejdå!

 


  


   


     

Av Madelene Strömqvist - 21 januari 2011 19:19

Ja på lördag, ev söndag blir det hemflytt :-) inte för mig men för en liten hund, eller så liten är hon ska ju inte men de ska bli roligt att vi ska få hem henne :-) hon är ju så fin :-) så imorgon blir det nog in i birsta en snabbis på vägen hem och köpa hundben åt henne :-) de är nämligen min lilla olgis som ska flytta hem igen :-) nej nu ska jag fortsätta surra med pär, henke och nova innan jag ska gå och lägga henne. Hon är riktigt laddad inför skotertävlingen här i söderhamn imorgon ;-)

Av Madelene Strömqvist - 2 januari 2011 23:58

Jag har haft en helt underbar nyår i blåsjön, har nog aldrig haft en så bra nyår förut :) Plus att de var 5 år sedan jag var där så de var en mycket uppskattad resa :)

Så himla roligt, trevligt och massa underbara människor runtomkring :)

De har varit skoteråkning, bobrace, sång, spel, galenskaper, rakter och såklart matkrig och mycket mera :)

Nyårsafton hade vi supergod middag som vi gjorde med både förrätt, varmrätt och efterrätt :)

Efter de gick vi runt i stugor sedan ner på ripan, på tolvslaget stod jag med min underbara pojkvän, han höll om mig hårt och vi dansade.

Kändes som jag ville stå kvar så föralltid <3

Vi kramade om alla dom andra och alla sjöng happy new year tillsammans en stund innan jag och Pär fortsatte kramas o dansa till den låten :)

Så himla mysigt!

Dagen efter blev de mer skoterfärd och bus, endel tolkade med bob bakom och flög åt olika håll, haha :) riktigt roligt att se! Jag åkte skoter med hjärtat kändes säkrast ;) Vi kom även på att vi glömt sjuta rakterna så de gjorde vi på kvällen den 1 januari ;P vi firade nyår då med :)

De var en riktigt lyckad helg! Jag är supernöjd och hade hela tiden roligt! och sjukt bra sällskap vilket gör de mesta ;) Jag saknade min lilla prinsessa men visste ju att hon hade de super hos momma o mopparn, och jag pratade med hon flera ggr om dagen men hon tjatade mest om pär ;) haha! sötungen min <3

Tack alla som var med och gjorde denna fantastiska helg!

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med älsklingen och imorgon åker jag och nova med han när han ska träna lite inför helgen då vi åker till östersund på tävling :) Hejdå!

 

Min kärlek <3

  

                           

 

Ovido - Quiz & Flashcards