Alla inlägg under oktober 2009

Av Madelene Strömqvist - 31 oktober 2009 00:11

Brukar hemskt ogärna berätta pinsamma saker om mina nära o kära men nu ska jag berätta om när Malin var liten!(Hittade dehär i min blogg på lunar :P)

 


När hon var liten så vägrade hon gå på skolan, hon hade sett på teve å läst i tidningen om Krig, så hon ville inte gå, hon ville vara hemma med Mamma ifall de skulle hända nått ! Hon trodde nämligen hon levde där kriget var !

 

Så man kan nästan säga att hon var schitzofren, levde ett liv här hemma å ett där hon krigade mot aliens !

 

Men Malin fick börja gå på Bup ( Barn och Ungdoms Psyke ! )
hon fick prata med dom där för att dom skulle hjälpa henne, men Malin var så inne i att kriga med Aliens så de gick inte å stoppa henne !

 

Mammas kompis kom hit för att försöka få med Malin på skolan men Malin blev galen å rev ner stolarna å låste in sej på toaletten ! vet inte om hon trodde att mammas kompis var en vuxen alien !? :/

 

Men Malin blev frisk lite senare ! Kanske är hon fortfarande lite Schitzofren å tror att aliens ska komma men de märks inte iaf :)

 

Malin tur de inte är sant iaf :) Hade varit illa om du var så sjuk :P

Av Madelene Strömqvist - 22 oktober 2009 14:19

Händer inte så mkt i mitt liv, har haft en bra start på veckan iaf! Däremot igår morse började saker att jävlas på igen tills jag bröt ihop som ett litet barn! Not so funny. :/

Man märker vilka som vill hjälpa en och vilka som vill sabba, vissa är sanna vänner andra inte!

 

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
Och en trofast vän är mera värd än guld
Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
Sviker aldrig fast din väg är lång
Finns där vid din sida när vågorna slår
Håller det de lovar, det är vänner som består

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen

Jag har fått en vän som jag kan lita på
I den mörkaste natt så finns du alltid där
Mina tårar har du torkat bort
Och tillsammans har vi skrattat gott
Du finns där vid din sida när stormarna går
Ger mig mod att står för det jag alltid har trott på

Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
Sanna vänner kan man alltid lita på
Dimman lägger sig och de står kvar
Sanna vänner är det bästa du har

När du kom behövde jag en vän
Sanna vänner kommer alltid igen...

 

 

 

Även att jag absolut inte förstår mig på någon just nu :S

Allt är bra skumt och jag förstår inte nått av allt som händer, men de lät ju visa sig vad jag skulle fattat !

 

Har ju två roliga grejer att skriva iaf! Har köpt mig en egen dator :D:D de är den första, den andra är ju både rolig o inte roligt eftersom jag inte kan :( men jag vill så grymt mkt. Fick ett mejl från italien där dom skrev att Olgas pappa Geco letar ett nytt hem! Vill ju så gärna ha han men har inte rid för tre :( Tråkigt men sant. Snyggingen på bilden här nere.

 

 

        

Av Madelene Strömqvist - 18 oktober 2009 03:10

Man har ju gått och dragit på sig en förkylning nu när kylan börjat komma, de är ju jättesmart av mig :P

Även att de hänt endel saker då.

 

I Måndags fick jag åka akut till veterinären med min älskade lilla Olga, fick åka till Sundsvall så jag hade somtur vad Emma.B som görde mig :) Tack gullan! Olga hade fått en allergisk reaktion på ngt , vi visste då inte vad men nu vet vi att de är ngt i Royalfodret hon inte tål, så hela hon svällde upp o fick som bölder över hela kroppen :/ Var hur hemskt som helst satt o tokbölade hemma över min älskade hund!

Nu vet vi ju att de är de så nu äter hon Hill´s foder ist vilket funkar jättebra :) Dessvärre blev de en dyr kostnad, 2500 hos veterinär, försäkringsbolaget står för 1100 iaf som tur är. 400 för medicin o 1000 i foder, vadå ruinerad Madde! Kände bara att måttet fick vara rågat då jag redan haft de nog jobbigt med allt.

 

Ikväll har jag Emma o Per varit ute o raggat lite bil o kollat på fulla människor :) de var lite drygt men hellre fördriva tiden så än att bara sitta rakt upponer! Sen fick man ju höra lite kommentarer hur folk resonerar om min, om hur jag kan vilja någon så ont! Men JAG då?? jag har vell inte haft de så jävla lätt jag heller, o Nova då? Äh jag blir bara så arg hur endel tycker o tänker, just nu får jag tänka egoistisk o tänka på mig o Nova helt enkelt. Nova är viktigast för mig <3 Sen vad ni tkr kan ni dra till katten med! Men kom inte o säg till mig vad jag gjort rätt o fel..!

 

Imorgon blir de nog lekparken för mig o Nova o Olga :) vi tänkte passa på att åka lite rutshbana innan isen kommer och eventuellt linbana då Nova säger att vi flyger :) Sötunge! Flyg mer mamma Flyg Meeeer, ropar hon när vi åkt o den stanna ;P haha! Hon är ju bara sötast i världen. Nej nu blire banne mig till att försöka sova.

 

Kram / Madde

Av Madelene Strömqvist - 2 oktober 2009 00:23

Ikväll har jag o Novis varit hos mamma, innan de var jag i Stan med Johanna. Disel o Milo fick leka lite :)

Innan de såg jag, johanna, emma o per på idol, o innan de gjorde jag o Johanna enchilladas :D Så jääävla gott vare.

Tänkte även berätta att jag köpt mig en liten amstaffvalp :D En skitfin.

Maria frågade mig om jag ville välja namnet i stamtavlan själv, de hon ska heta efter kennelnamnet Magnefiq. Och självklart ville jag ju de :)

Så hon ska heta Magnefiq´s I Will Walk With You. Då vet jag ju att jag har nån som vandrar vid min sida iaf <3 De jag ska kalla henne för är Agda :D så de blir Agda o Olga ;)

 

Tkr allt är jobbigt med allt som hänt! Jag bryr mig o jag kämpar och jag undrar hur mkt ork jag igentligen har!? Trodde aldrig jag skulle vara med om något sånt här, men de blev jag.

 

Nu ska jag försöka mig på att lägga upp lite bilder :)

Kram!

  

Magnefiq´s I Will Walk With You <3

  

Lilla Agda <3

  

Jag, Nova och Mamma!

  

Jag och min älskling <3

  

Jag och min älskade Olga <3

Av Madelene Strömqvist - 1 oktober 2009 02:04

Just nu har precis ALLT hänt mig känns de som :/

Orka inte gå in på vad i huvudtaget men ni svek mig riktigt hårt!

Mest den jag älskar..

Men jag säger bara att jag är tacksamm över alla ni som stöttar mig igenom dehär ! Tack för att ni finns <3




Was it really worht it? Was she everything, that you were looking for? Feel like a man. I hope you know that you can´t come back, cause all we had, is broken like shattered glass..!

Ovido - Quiz & Flashcards