Alla inlägg under augusti 2009

Av Madelene Strömqvist - 21 augusti 2009 14:13

Slutade jobbet för en timme sedan. Jobbar förövrigt på Solgården igen då jag inte fick vara kvar på shell pga att akuten sjukskrev mig, helt sjukt enligt mig men aja han får vell göra så då! Glad jag har min trevliga chef och mkt underbara personal på Solgården :) Ni är alltid lika glada att ha en där! Nu är jag hemma o ser på film med novis ^^,

Ska jobba imorgon oxå 7 - 16 :) Söndag 7 - 13 och måndag 7 - 16 ;) Gillar att jobba där :P Försöker även med att träna Olga mer inför nästa utställning :) Hoppas på vi fått mer samspel då så vi gör allt bättre :) roligt att göra så man blir bättre å träna träna träna. Sen har Tobias jag andreas nova nitro o olga börjat gå på kvällspromenader :) de är faktiskt riktigt skönt att ta en längre prommis då ist för på dan då man har så mkt annat, sen har vi inte så mkt för oss på kvällarna heller ;P har tagit lite kort så lägger in lite nu :) skriver nästa gång då jag orka nu blir de mer film :)

Olgas bedömmning var föresten:

Nice enought head. Good eye. Nice shoulders and topline. Well set tail. Needs to settle on the move.

Blev nöjd med att vi bara behövde stabeliser oss på rörelserna :)

Av Madelene Strömqvist - 15 augusti 2009 17:22

Igår åkte Nova och Nitro till farfar i ramsele, dom ska tillbringa helgen där :) Inatt kl tolv gick man till sängs, kunde inte somna först 1 halv 2(?)

Upp klockan tre och packa in allt i bilen sen bar de av dessa 35mil mot Skellefteå! Efter 4 timmars bilfärd och två kisspauser för doggisarna så var vi framme :) Besiktade Olga och Bax, Olga för utställningen och Bax för att han ville följa med på området och hålla koll på lillasyster ^^,

Dom är så söta <3 Satt bra länge där inne eftersom vi var framme 8 och utställningen började kl 10 men de var skönt och jag hann träna Olga lite :) Theres från Alven´s kennel som har Olgas halvsyster kvar kom fram så vi tränade lite tillsammans o surrade eftersom vi skulle ställa i samma ring :) Hon är ju så duktig o kan så mycker eftersom hon hållt på ett tag med utställning :P annat äre för mig som kom första gången men fick mycket bra tips :D Hon tyckte även att Olga var väldigt fin och mycket lik sin mamma :) Theres med Alva (Olgas halvsyster) vann (Grattis till er :D) Jag och Olga kom på andra plats och de är vi MYCKET nöjda med för våran första utställning :D vi var ju nybörjare båda två så ;) Ändå stod dommaren en stund och funderade en stund på vilken han skulle välja som etta så de var nervöst :P Längtar som ett tok nu efter utställningen i Sundsvall i oktober :) Nu ska jag sova! skriver utlåtandet av dommaren senare :)

Ovido - Quiz & Flashcards