Alla inlägg under januari 2012

Av Madelene Strömqvist - 31 januari 2012 19:03

Ja idag är det riktigt kvällsmys :) Igår började dom riva vårat kök, Nova skulle sova hos mormor och morfar så hon var nöjd att hon slapp vara hemma i röran! Så jag och Pär var och hälsade på Pärs kompis i stan och var på city och åt middag :) Sen åkte vi förbi och kollade på vårat drömhus! Åh som jag vill ha det!! Det är perfekt, som taget ur en dröm ungefär! Precis som man vill ha det, stort och med en fin gård där Nova kan ha gungställning och sandlåda, en lite pool och en leksaksgräsklippare! Där hundarna kan springa fritt och må gott och aldrig behöva bry sig om allt runtomkring :) Där man kan gå ner till vattnet och kasta sten på sommarkvällar med Novin och vovvarna :) Ja jag önskar bara man hade de huset! Min dröm är att få ett sånt hus :) Helst de huset!

Nova växer så det knakar :) Hon är verkligen det finaste i hela världen, en helt perfekt liten tjej :)
Vi sitter i soffan och har tisdagsmys, och Kitty ligger såklart närmast Nova och snarkar ;) Så roligt att både Agda och Kitty verkligen älskat Nova! Men kan man göra annat ;) Hon är helt underbar min Nova :D

Kitty har också växt tok mycket! Hon väger redan 10 kg och börjar bli bra kalvig ;P Kurt är vell den enda som står still i växten :P

De är även 4 månader sedan jag slutade äta godis, men sjukt att man verkligen kan bli dö sugen fortfarande :P Men jag står emot ;) Apelsiner är inte fy skam de heller, och för att inte tala om vindruvor :D Idag köpte jag även en crosstrainer, så om 3 veckor blir det träning på hög nivå :D Tok längtar! Har köpt nya skor med, man går ju som en kratta i dom man har.. Men nu har jag köpt rejäla skor :) Ne nu ska jag strax lägga prinsessan sen se säsongspremiären av Top model :)

Av Madelene Strömqvist - 18 januari 2012 12:47

Just nu tror jag att inget riktigt vill min väg..

Csn jäklas då skolan strulat till med rapporterna in till dom, och vet får lida för de. Jo jag! Skolan kan inte ändra något utan jag måste göra dubbeljobb typ.. Less? Svar JA!

 

I fredagsnatt åkte Nova på magsjuka, stackars liten tjej <3 Hon tycker de är så hemskt och får verkligen panik då hon kräks :/ Och jag förstår hur jobbigt hon tycker det är då jag varit likadan sen jag va liten. Men när hon kräks så tycker jag bara synd om henne så då tycker jag inte de är hemskt som jag tyckte då jag var liten. Jag var så rädd för spya då jag var liten att jag i första klass satt närmast dörren ut så jag skulle kunna springa ut om nån började kräkas. :P

Mycket sömn blev de ju inte den natten. Så vi tog en lugn dag på lördan ör då kräktes hon inget mer. Hon var slut i kroppen så vi myste bara i soffan med hundarna, var ute med dom och jag drog henne på bob så hon fick lite friskluft medans hundarna kissade. Sen fortsatte vi slöa i soffan! Pär var ute och skruvade och fixade sedan middag så jag o Nova kunde mysa ;) Han är för snäll <3

 

Med Kitty och Kurt går allt bra! Kurt har blivit en ännu lugnare hund så man får snart fundera på om han blivit katt och bara vill slöa ;P Men lika söt o go är han för de ;) Kitty är en hemskt lugn Amstaff faktiskt. Hon leker ibland som valpar ska göra annars är hon bara go och vill mysa och sova :) Nova har skaffat sig Kurt som sovkompis ;) Så sött <3 hon har ett litet hus åt han som hon ställt in på sitt rum :) Sötaste lill Nova <3

 

Imorse halv 8 plingade de på dörren så jag vaknade. Pär öppna och de var vaktmästaren! De är vattenskada i huset!! Nu har dom varit här och mätt fukten, dom kommer riva halva vårat kök :/ Känns sisådär faktiskt! Och jobbigt att varje dag ha någon som är hemma i ens lägenhet och stökar ner.. De räcker ju med de man stökar ner själv :P Tydligen är både taket och väggen skadad, dryyygt.. Grannens diskmaskin hade levt rövare som jag fattade det. Stackars henne hon måste ha ännu värre än oss :/ Nu ska jag fortsätta plugga så man blir klar med veckan någon gång. Känns som man vill bli klar o få städa o göra fint :)

Hejdå!

 

                           

Av Madelene Strömqvist - 9 januari 2012 11:32

Helgen har varit helt underbar ;) En riktig toppen helg!

På fredagen åkte vi till Graninge och myste där, åt kladdkaka och sedan vindruvor och ost ;)

Lördagmorgon klev vi upp och begav oss mot Östersund och Artic cat cup :)

Gick runt och surrade och hittade Alexandra och Jansson :) Så roligt att träffa dom eftersom det var galet längesen ;)

När tävlingsdagen var slut åkte vi in till Scandic och checkade in :)

Superfint rum och badkar(!! <3) Ja ni kan ju gissa vart jag tog vägen, såklart ner i badet ;) Och där låg jag länge och bara njöt :) Efter blev det midag med Alexandra, Jansson och en massa fler :) Supergod mat och trevligt sällskap :)

Sedan satt vi på hotellrummet och surrade skit allihopa ;) Gick och la oss vid 1 tror jag, dock kunde jag inte somna först 3 ;p Upp morgonen efter och ner för hotellfrukost ;D mmmmmm... Åkte bort på banan igen och kollade på alla heaten :) Jag och Alexandra gick in och värmde oss ett tag och drack varm choklad, lovely! Sen åkte dom hem :/ Trist! Men hoppas dom kommer till helgen :) Vid 3 tiden åkte vi och köpte mat sen begav vi oss våran långa resa mot Sthlm :)

Och vi kom fram och fick hämta våran fina lilla Kitty ;) Hon är underbar! Hon sov hela vägen hem, jag somnade oxå vissa sträckor! Man var helt slut.. Tänkte jag skulle sova ifall Pär ville bytas av, men han ville ju köra han :p Vi kom hem vid 5 imorse så nu har vi grisat i sängen och ska till mamma och visa lilla Kitty :) Ska även kika på hennes bebis ;) Haft en helt fantastisk helg med världens bästa Pojkvän! Har saknat ihjäl mig efter min lilla skrota Nova <3 Hon är verkligen de finaste i världen ;) Go tjejen min! Nej nu har jag inte tid, nu blir det ut till bilen! Hejdå!

Av Madelene Strömqvist - 4 januari 2012 10:20

Idag längtar jag hur mkt som helst tills helgen!

Då blir det iväg och bo på hotell med älsklingen, mysa och åka på tävling ;)

På kvällen ska vi ut o äta och mysa ännu mera :D

Sen på söndag blir det först mer tävling sen åka iväg till Stockholm och hämta hem våran lilla Kitty ;)

Åh jag längtar tokmkt! Kommer bli så himla kul att äntligen få ta upp mitt intresse igen :)

Har redan suttit och kollat ut vilka utställningar vi ska åka på i sommar ;) För i april får vi börja ställa henne :D

Ja de kommer nog bli riktigt bra och roligt :)

Nu ska jag ta och plugga och försöka bli klart med både recensionen och fördjupningsarbetet i psykologin :)

Nova är på dagis och busar av sig, lite sur vart hon allt att dom inte var ute imorse men hon hinner nog gå ut sedan ;)


   


 

Ovido - Quiz & Flashcards