Alla inlägg under september 2012

Av Madelene Strömqvist - 27 september 2012 13:32

Jaa ibland är jag fundersam på hur saker och ting är och blir.

Idag har jag varit på MVC och kollat att allt såg bra ut med alla värden och de gjorde det.

2kg upp sedan graviditeten startade, vecka 16 nu!

Om 2 veckor är det dags för ultraljud och vi längtar :) Ska bli roligt att se pyret


Sjukskriven är jag fortfarande på läkarens bestämmelser!

Dom vill inte släppa iväg mig på jobbet ännu då mitt immunförsvar är nedsatt redan innan graviditeten och ännu mer nedsatt nu. Lunginflammationen och luftrörskatarren är borta, fick en infektion i luftrören efter och nu måste jag vila så immunförsvaret blir bättre innan jag får jobba igen, detta för att om jag åker på något nu finns knappt några mediciner jag får äta som gravid så risken blir att jag läggs in fram till förlossning eller tvingas ta medicin som kan ge missbildnigar på fostret, och vem vill riskera det!?


Tydligen verkar folk tro att jag inte kan röra mig eller visa mig utanför mina 4 väggar pga att jag är sjukskriven, men de kan jag om jag vill! Är skillnad på om jag skulle träffa en vän än att sitta där 100 andra sitter pga bakterier och så. Känns trist att vänner slutat höra av sig och slutat umgås sedan jag blev sjukskriven, jag valde inte att bli det och jag trodde inte mina vänner skulle försvinna. Vet inte om dom tror att jag är giftig eller om nån sagt ngt om mig men jaa så äre. Jag saknar er iaf!

Och ni som undrar något kring min sjukskrivning som frågar andra, var snäll och fråga mig istället för jag vet!


Nu ska jag fundera ut middag och sedan börja med den så det är klart tills prinsessan kommer hem från dagis och hjärtat från jobbet <3

Av Madelene Strömqvist - 21 september 2012 12:06

Imorgon är den dag jag aldrig kmr glömma! 2år har redan gått så fort och det är de värsta jag varit med om. Smärtan att släppa greppet om sin bästa vän och se henne somna in i min famn. Jag kmr aldrig glömma din blick sista gången du såg på mig Agda <3 älskade speciella hund!
Agda var min fina american staffordshire terrier tik som jag tingade då hon var 3veckor gammal, jag fick själv bestämma namn på henne i stamtavlan och då jag hade personer omkring mig som hela tiden svek mig ville jag ha någon som alltid fanns vid min sida och aldrig lämnade mig, hennes namn blev Magnefiq I Will Walk With You <3

Hon gav mig glädje och styrka och hjälpte mig må bra, hon var så himla lugn och fin trots att hon var valp och ingen kommer någonsin att bli som henne. Inget kommer någonsin att fylla de tomrum hon lämnade efter sig. Tyvärr blev min ängel sjuk, hon fick kraftig allergi och inget gick att kämpa mot den ;( jag fick ta det tyngsta beslut som gick, låta henne somna in! Den 22/9-10 låg hon i mitt knä och kramades med mig. Mina tårar strömmade ner för kinderna och jag höll om henne hårt! Jag ville aldrig släppa taget, hon skulle ju alltid vandra med mig min fina ängel! Hon somnade in i mitt knä, jag satt kvar med henne länge och grät.. Jag kan fortfarande minnas alla våra upptåg som om det vore igår, älskade hund!

För ett år sedan då jag var och spådde mig sa spåtanten att hon såg en ljus hund från andra sidan som ville visa att hon alltid fanns med mig, jag kan lova att tårarna sprutade och jag tvekar inte för en sekund på att det är du Agda <3

Tack för allt du gjorde för mig älskade du, du kommer alltid vara saknad och efterlängtad, men jag vet att ingen någonsin kan bli som du, och dig får jag aldrig tillbaka mer än i drömmarna <3


Är sjukskriven då jag åkte på lunginflammation och har ngt mer skit som jävlas nu, så less och vill inte gå hemma mer :/ magen växer och har sig så den verkar må bra iaf <3 längtar tills det är dags att den kmr ut ;) mys! Nu ska jag vila lite i soffan innan Pär slutar och kmr hem!

Ovido - Quiz & Flashcards