Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Fundersam och sjukskriven!

Av Madelene Strömqvist - 27 september 2012 13:32

Jaa ibland är jag fundersam på hur saker och ting är och blir.

Idag har jag varit på MVC och kollat att allt såg bra ut med alla värden och de gjorde det.

2kg upp sedan graviditeten startade, vecka 16 nu!

Om 2 veckor är det dags för ultraljud och vi längtar :) Ska bli roligt att se pyret


Sjukskriven är jag fortfarande på läkarens bestämmelser!

Dom vill inte släppa iväg mig på jobbet ännu då mitt immunförsvar är nedsatt redan innan graviditeten och ännu mer nedsatt nu. Lunginflammationen och luftrörskatarren är borta, fick en infektion i luftrören efter och nu måste jag vila så immunförsvaret blir bättre innan jag får jobba igen, detta för att om jag åker på något nu finns knappt några mediciner jag får äta som gravid så risken blir att jag läggs in fram till förlossning eller tvingas ta medicin som kan ge missbildnigar på fostret, och vem vill riskera det!?


Tydligen verkar folk tro att jag inte kan röra mig eller visa mig utanför mina 4 väggar pga att jag är sjukskriven, men de kan jag om jag vill! Är skillnad på om jag skulle träffa en vän än att sitta där 100 andra sitter pga bakterier och så. Känns trist att vänner slutat höra av sig och slutat umgås sedan jag blev sjukskriven, jag valde inte att bli det och jag trodde inte mina vänner skulle försvinna. Vet inte om dom tror att jag är giftig eller om nån sagt ngt om mig men jaa så äre. Jag saknar er iaf!

Och ni som undrar något kring min sjukskrivning som frågar andra, var snäll och fråga mig istället för jag vet!


Nu ska jag fundera ut middag och sedan börja med den så det är klart tills prinsessan kommer hem från dagis och hjärtat från jobbet <3

 
 
Ingen bild

Bea

27 september 2012 18:44

Hade jag bott närmare hade jag hälsat på dig varje dag, du hade haft svårt att bli av med mig, Haha =) Många kramar till er <3 Vi saknar er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Strömqvist - 26 juni 2013 18:54

Finns ingen som älskar dig så som jag gör <3 Älskade Nova ;) <3   ...

Av Madelene Strömqvist - 10 juni 2013 11:02

Finns så himla många som är ego på olika vis! Så nu är jag ego med massa egopics! Yeah! ...

Av Madelene Strömqvist - 8 juni 2013 11:04

Bara massa bilder!

Av Madelene Strömqvist - 15 maj 2013 19:36

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte med Malin och barnen på badhuset :) vi hade så mysigt ...

Av Madelene Strömqvist - 14 maj 2013 11:07

Sitter och känner en sån enorm lycka över mina helt fantastiska barn, dom är så fina och underbara ;) När jag säger att jag älskar er så är det inte av vana eller för att föra ett samtal, de är för att ni är det bästa som någonsin hänt mig ...

Ovido - Quiz & Flashcards