Alla inlägg den 12 september 2010

Av Madelene Strömqvist - 12 september 2010 23:37

Funderar på att försöka gå och sova. Tankarna går på högvarv och dom flesta till våran lilla Agda :( Hon är ju allergisk mot all sorters pollen och förrådskvalster och har nu igen börjat bli dålig. I somras var hon riktigt dålig och nu börjar hon att vara orolig igen, kliar sig, hon protesterar när hon blir själv då hon blir ännu oroligare så hon vill tugga på saker, hon måste hela tiden hålla koll på allt och hon kan inte ligga ner och sova utan måste vandra runt runt runt. Känns så jobbigt för henne då man ser att hon inte är sig själv :( Hon vet ju inte vad hon ska göra när allt säkert känns konstigt för henne och hon inte mår bra :(

Allergivaccinet man kan framkalla hjälper på 1 tredjedel av hundarna, 2 tredjedelar hjälper det inte på. Och eftersom Agda har allergi mot så mycket kan det vara svårare att framkalla vaccinet så det hjälper henne :( Så troligast hjälper det ej!

Cortison kan hjälpa mot förrådskvalster men inte mot pollen eftersom de är all pollen. Att cortisonbehandla henne livet ut känns heller inte så roligt :(

Jaa jag tkr så synd om min älskade hund och vet varken ut eller in vad man ska ta sig till :( Kan ju säga att de kommer vara svårt att somna ikväll med alla tankar som snurrar kring detta. Min lilla lilla tjej, hon är så go och mysig och jag tycker verkligen inte att det är nå kul då hon ej mår bra!

Hoppas hon blir pigg igen.

 

                      

Av Madelene Strömqvist - 12 september 2010 13:52

Sitter och fryser som ett tok, har Pärs tjocktröja och 2 st tjocka filtar på mig men ändå lyckas jag frysa :/

Och jag saknar min Pär supermkt :( Så sjukt tomt utan han hemma!  

Evelinas lag vann cupen idag :) Dom var superduktiga! Gotjejen ville följa med hem till Långsele men eftersom hon hade bortamatch ikv och skulle åka kl 4 så gick de inte :/ Sa hon fick komma nån dag i veckan eller till helgen ist :)

Så vi får vell se ;)

Nu blir de plugg och mys med Svea och Sven, dom har just lagt sig uppepå mig.. Tjing!

Av Madelene Strömqvist - 12 september 2010 07:59

Gud så trött jag var igår :P Var på bio med Emma och skulle hem till mamma och hämta internet efter så man kunde skicka iväg ett mail och jag tänkte shiet kl måste vara sjukt mkt, men de var den inte då jag kom på att bion slutade 9 :P Men jag var så trött, kl var ju närmare tio o jag o Pär lägger oss jämt tidigt så :P Idag blev de upp tidigt då jag och Nova ska bli hämtade av Ulla-Britt och åka och kolla på Eves fotbollscup :) Så nu har jag precis ätit en tallrik flingor så ska in i duschen nu och sen göra mig klar :)

Så nu ska jag skynda mig lite :) Hejdå!

Ovido - Quiz & Flashcards