Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Madelene Strömqvist - 18 mars 2010 20:12

Blir ju tokig på detta hår, blir nog aldrig nöjd :P haha!

Men nu hoppas jag de blir bra ;)

Kvällen har varit hyffsat lugn, myst en massa med Nova sen tagit en dusch :)

Började må illa ikv :/ Bara helt plötsligt oxå, mådde illa ett tag sen lugnade det sig. Även att jag börjat tokdricka vatten :P

Fast de är ju bara positivt ;)

Mindre Cola och Mindre Godis jag är jävligt nöjd ;D

 

Imorgon är de jobb som gäller igen!

Sen HELG :D Denna helg kommer blir awesome ;)

Tokmkt mys, JAG SKA FAN HA GODIS OCH COLA :D För de har varit fritt från de HELA veckan :) Sova i stan ska vi göra och såklart se Twilight ;D

Efter jobbet imorgon blir de fika med tjejorna på stan :)

Jag längtar ;)

 

Jag har en helt underbar dotter, faktiskt den bästa i världen.

Vi kanske inte haft de perfekt första åren men jag kan lova att nu jävlar kmr vi få det :)

 

Lite om det jag skriver om i min berättelse som jag sa kanske skulle komma på min blogg:

När jag väntade Nova var de mkt tankar som snurrade, jag menar jag var bara 17 år då jag fick henne och att få barn så ungt de är inte det lättaste kan jag lova. Och verkligen inte att när allt börjar rulla på och Nova blev ett år att då få ett till "barn" att ta hand om, en karl som började missbruka.

Jag kan lova att det är sjukt jobbigt att ha det så. Se den människa man älskar så mkt bara bli en helt annan person,en person jag inte känner som börja trycka ner mig! Men jag älskade den person han var innan och hoppades såklart att han skulle bli den igen.

Ni är säkert många som undrar varför jag var så dum i huvudet som var kvar i denna skiten!? JO tänk för att de ska jag berätta för er. Jag trodde nämligen att jag var INGET utan honom, inte ett skit! Jag var inte värd något, och lämnade jag honom stod jag utan allt. jag var själv! + att jag älskade honom! När de gått några månader och de inte längre bara var att han tryckte ner mig de handlade om, utan att jag fick vaktade min tunga för allt han sa och klev upp på morgonen och fixade allt, städade o gick ut med hundar, klädde på Nova och gjorde frukost och diskade innan han vaknade för att han inte skulle bli arg på mig och göra mig illa då Vågade jag inte lämna honom! Då fick jag höra att jag inte längre skulle leva.

Käft höll jag om allt då jag inte tordes berätta för någon.

Förutom att jag hade en underbar vän som försökte hjälpa mig!

Och en syster som börjat förstå och se på mig.

Jag mådde skit, jag kände mig som en urusel människa och gjorde allt för att visa mig stark inför min underbara dotter.

När han för andra gången var otrogen och gjorde mig illa för SISTA gången efter ett år med fula ord, droger och att bli illa behandlad och misshandel så drog jag. Jag vet inte vad all styrka kom ifrån då jag inte haft den innan men jag fick den och jag visste att mamma satt ute i bilen och väntade på mig, att hon fick se allt som hänt utan att jag behövde förklara allt direkt. De var bara menat att de skulle vara då jag klarade det. Jag sprang ut till mamma med blodsmaken i munnen och kände hur ont det gjorde i läppen, märken som syntes på hals och armar och rödfärgade tårar rinnande från munnen ja blod. Trodde nog de bara var tårar tills jag kom ut i bilen och mamma frågade vad fan som hänt och jag kollade mig i spegeln. Mamma började gråta när hon såg mig, allt gick upp för henne vad som hela tiden pågått och hon visste inte vad hon skulle göra, bara kör härifrån skrek jag, Ta mig härifrån!!

De gjorde hon. Till Linda for jag, som hjälpte mig att tvätta av mig och tröstade mig! Jag är glad för att jag haft alla er jag haft som ställt upp på mig under denhär tiden <3 Ni vet vilka ni är och ni är helt underbara människor!

 

Jaa de är lite ihopdrag av vad som finns  i min berättelse. den är riktigt lång och finns mkt mer i den! men allt de orka jag inte skriva och vill inte skrivas här. nog att skriva det här jag skrivit, de räcker nog för att endel ska förstå vad allt handlat om dessa månader ni läst min blogg!

Tack o Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards