Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Plugg och förkylning!

Av Madelene Strömqvist - 8 mars 2012 13:50

Känns som man inte gör mycket annat än att pluggar, men så blir det när man har svåra ämnen!

Läser och läser men känns som jag fasiken inte kommer någonstanns..

Är helt död pga. förkylningen som härjar med, åkte på den för 2 veckor sedan och den ger inte upp.

Feber, täppt i näsan, huvudvärk och trött. Så ser jag ut just nu :P

Nova fick en svinkoppa förra veckan, så hon fick vara hemma från dagis onsdag, torsdag, fredag. På måndag fick hon vara hemma med bara för att vi skulle vara säker på att den var borta och inte smittar någon. På tisdag tänkte vi vara redo för dagis så hon fick busa av sig och jag kunde göra ett rejält ryck med pluggen, men tji fick vi. 39,5 i feber på natten för henne. Tyckte så synd om henne. Så hon blev hemma. Natten mot onsdag fick hon rejält hög feber, 40,4 grader!! Med alvedon började den ge med sig men jag kunde inte sova, låg brevid henne och kollade hela tiden febern och att hon var okej! Igår på dan var hon mycket piggare men jättesvullen kring ögonen. Dock hade hon feber på kvällen igen så hon blir hemma resten av veckan. Svullnaden kring ögonen var en ögoninflammation, hon blev geggig och de kliades hela kvällen igår, yrade på natten av febern och jag låg vaken och vyschade henne. Idag var de inge gegg i ögonen men hon är fortfarande svullen och röd runt ögonen så får vell se hur det är ikväll annars får vi ringa vårdcentralen imorgonbitti så vi får en tid.

Avskyr när hon är sjuk, önskar jag kunde ta allt och hon fick vara frisk! Min fina lilla prinsessa.

Men hon är så go :) Alltid samma glada tjej och vill hela tiden hitta på saker, helst hyss ;)

Hon leker med hundarna och tränar dom, hon ritar klipper och klistrar och hon har sig :)

Snart är det dax för utställning med Kitty :) Först en inoff.utst i Övik i slutet av mars sen SKK´s officiella i Sundsvall i april :) Längtar så mkt! Hon står bättre och bättre för varje dag så jag håller tummarna att det går bra :)

Vi har även börjat träna på ligg, stanna kvar och rulla runt :) Hon är så roligt att träna med för hon är positiv och försöker på allt man ber om, är väldigt glad och blir så busig och lycklig då man berömmer henne :)

Hon är fortfarande en väldigt lugn hund för att vara den ras hon är :) Dom brukar ha energi för 17 hundar men hon har bara energi för sig ;) Hon ligger gärna i soffan o slöar som den lilla gris hon är :D

Kurt är nu kastrerad, han har blivit ännu lugnare om de nu behövdes ;P Dock har han fått nojja på ben sen dom drog hans ena tand som inte riktigt ville lossna. Så nu är han en riktig bentjuv :) Han ska inte bara ha sina ben utan även Kittys storben ;) Jag är stolt över våra hundar, dom verkligen uppskattar en och visar det :)

Kitty är däremot väldigt mamma kär ;) När jag lämnade henne och tog med Kurt upp till Cissi i lördags då Elina och Nova skulle leka så blev hon lite brydd på vart jag tog vägen. Pär var hemma och hon hade suttit vid ytterdörren och väntat på mig ;P Sen hade hon gått ut på balkongen och hoppat ner på snön (Vi bor på bottenplan så vi har en meter till backen, med snön som är så hoppade hon vell 40cm) och sprungit runt och letat mig ute :P haha! Hon är så söt :)

Nova har åkt upp till momma en sväng nu då jag ska plugga de sista så jag slipper de imorgon, så nu ska jag lägga på ett kol :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Strömqvist - 26 juni 2013 18:54

Finns ingen som älskar dig så som jag gör <3 Älskade Nova ;) <3   ...

Av Madelene Strömqvist - 10 juni 2013 11:02

Finns så himla många som är ego på olika vis! Så nu är jag ego med massa egopics! Yeah! ...

Av Madelene Strömqvist - 8 juni 2013 11:04

Bara massa bilder!

Av Madelene Strömqvist - 15 maj 2013 19:36

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte med Malin och barnen på badhuset :) vi hade så mysigt ...

Av Madelene Strömqvist - 14 maj 2013 11:07

Sitter och känner en sån enorm lycka över mina helt fantastiska barn, dom är så fina och underbara ;) När jag säger att jag älskar er så är det inte av vana eller för att föra ett samtal, de är för att ni är det bästa som någonsin hänt mig ...

Ovido - Quiz & Flashcards