Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Madelene Strömqvist - 15 januari 2010 01:38

Fick en kommentar av en okänd Z sonm löd:

 

Det är bara du som kan veta hur du ska leva dit liv o vad du förtjänar. O vet man inte det så är det viktigt att ta reda på det. Vad man står för o vad man har för värderingar.
Vad är viktigt för dig?? Ett värdigt liv för dig o ditt barn, med ett innehåll av trygghet o kärlek? Eller ett självdestruktivt liv hand i hand med ångest , tabletter och kriminalitet.
Det är bara DU som kan välja. Det är DITT ansvar att se till att du strävar o får det du anser att du förtjänar.
Allt är inte svart eller vitt i livet.
Det är du som har ansvar för ditt liv. ingen annan. Man ska heller inte leva sitt liv för eller genom någon annan. Och ingen annan kan göra jobbet ÅT dig.
Ta tag i ditt liv o din ångest.Det finns bra folk därute som har som jobb att hjälpa.
Man klarar inte att att gå omkring och bära på en tung ryggsäck med sitt skitiga,trsssliga förflutna i hela tiden. Sök upp en kontakt du kan få hjälp av. allt skit i ryggsäcken kanske man inte kan bli av med men man kan åtminstone bearbeta det o slänga ur det som går. Resten som blir kvar får man packa om så det inte gör ont när man går vidare.

Vad vill du vara för föredöme för din dotter?? Den du är eller den du borde vara?

Skaffa dig ett värdigt liv! Lycka till!!

 

 

Tänkte börja dig med att svara att jag just tagit mig ur ett förhållande som var skit, jag har aldrig hållt på med varken kriminalitet lr tabletter, så tror du jag missbrukat lr ens testat tagit en drog tror du fel! Jag är helt emot droger och hatar det men jag levde uppi kriminalitet och skit! Inte ngt jag valde att den jag älskade skulle välja ett felsteg i livet! Jag har nu varit stark att ta mig ur det förhållandet, att jag då har ångest pga de jag varit utsatt för är inget jag kan göra något åt förutom att försöka slippa de äter heller inge tabletter för de, kan även säga att jag bokat tid hos kurator för att få hjälp med detta. Jag gör allt för att jag och min dotter ska ha det så bra som möjligt, men har man farit illa är de inte lätt att bara lägga allt bakom sig, de kmr upp när man ska sova vet du! du kanske aldrig varit med om ngt sådant i ditt liv jag vet inte och jag hoppas vid min gud att du slipper, men jag tkr du talar om ngt du inte riktigt vet nu, och jag tycker du borde stå för vem du är, inte skriva Z. Har heller aldrig sagt att nån ska göra jobbet åt mig så jag mår bra, de är endast jag som kan göra så jag mår bättre och de är genom att bearbeta skiten, men de tar tid de tar inte 2 månader från allt jag varit med om! Om du bara kunde stått för vem du var och kunnat pratat med mig så hade du nog förstått allt bättre å sett allt från en annan vinkel! Att du får de att låta som jag är dåligt föredömme för min dotter är ngt jag tkr är VÄLDIGT fel då jag och Nova har en väldigt bra relation.! Jag hoppas iaf du träder fram och står för vem du är, nu har du fått ett svar iaf! Och jag tkr du missförstått mig mkt!

Ovido - Quiz & Flashcards