Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Grillning och olycka!

Av Madelene Strömqvist - 26 april 2009 20:18

Idag har vi grillat, blev skitagott :)

Men sen hände de hemska...

Olga satt i lina och Bax var i kopplet, så Per och Bias bestämde att dom skulle släppa Bax, Emma och jag undrade om de va så smart för dom kmr trassla in sig och sedan göra illa sig, näedå de skulle inte hända.

men efter ca 20 min lek så sprang Olga med Bax efter sig och linan tog stopp! Olga blev rädd och skrek sträckte sitt lilla ben(tror vi).

Sen ser vi Bax halta så Per gick fram till han, då rann de blod längst benet så jag sprang upp och hämtade en blöt och en torr handduk. När jag kmr ner med den och går fram till Baxen ser jag hur faan såret ser ut :'( Var 10 cm långt längst benet och hela vägen in så man såg benet.

Blödde gjorde han. Jag sprang upp o ringde jour veterinär och Bias tog fyrhjulingen ner till Vaktmästarn och hämtade en bil.

Så dom åkte in, nu ringde dom och berätta att Bax blev sövd och hade sytt. Men han hade börjat vakna nu så dom skulle åka hem.

Lilla gubben tur att de gick bra! Så nu ska jag bara se att Olga blir bättre av att vila annars blire veterinär för henne imorgon :( INGE MER LEK I LINA!!! de va de jag o Emma visste.

Näe nu ska jag lägga Novis för hon grinar o är trött.

Tjollahopp!

 
 
Karin

Karin

26 april 2009 20:29

Haha gulligt :)

Ja jag kan inte annat än hålla med dig :)

http://albinsmoder.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Strömqvist - 26 juni 2013 18:54

Finns ingen som älskar dig så som jag gör <3 Älskade Nova ;) <3   ...

Av Madelene Strömqvist - 10 juni 2013 11:02

Finns så himla många som är ego på olika vis! Så nu är jag ego med massa egopics! Yeah! ...

Av Madelene Strömqvist - 8 juni 2013 11:04

Bara massa bilder!

Av Madelene Strömqvist - 15 maj 2013 19:36

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte med Malin och barnen på badhuset :) vi hade så mysigt ...

Av Madelene Strömqvist - 14 maj 2013 11:07

Sitter och känner en sån enorm lycka över mina helt fantastiska barn, dom är så fina och underbara ;) När jag säger att jag älskar er så är det inte av vana eller för att föra ett samtal, de är för att ni är det bästa som någonsin hänt mig ...

Ovido - Quiz & Flashcards